El web de la UIB ara més accessible i adaptat als dispositius mòbils

dijous, 3/maig/2018

Amb la voluntat d’aprofundir en la millora de l’accessibilitat per a persones amb alguna deficiència visual i d’adaptar el portal web als dispositius que utilitzen els usuaris per consultar-lo, s’ha iniciat en el mes d’abril un procés de modificació en el qual fan feina de manera transversal l’Oficina Web i el Servei de Comunicació, Promoció i Imatge, amb la secció d’informació interna i imatge gràfica, ambdós dependents del Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia.

En concret, les millores introduïdes són:

• Opció de poder escoltar els textos publicats al portal web gràcies a la incorporació de software Readspeaker. Cal pitjar la icona d’altaveu que es troba a la part superior dreta de cada pàgina, sota el menú principal. Aquesta opció estarà disponible en breu també en la versió per a mòbil.
  • Canvi de tipografia, més llegible. S’han augmentat la mida dels interlineats i els salts de paràgraf. S’incorpora la tipografia oficial de la UIB, denominada UIB, creada per a la Universitat pel reconegut tipògraf menorquí Damià Rotger Miró.
  • El portal web ofereix la possibilitat d’augmentar i reduir la mida de la lletra segons les necessitats de cada usuari, tant per a la versió web per a ordinadors com per a dispositius mòbils.
  • Generació d’un menú sticky per a la versió mòbil, el qual permet a l’usuari moure’s per tot el web sense perdre de vista el menú principal de continguts.
  • Millores en la presentació de l’índex de continguts i del cercador a la versió mòbil.

Aquestes actuacions es veuran completades en les pròximes setmanes per altres, entre les quals destaquen: la reorganització de la interfície gràfica dels continguts adaptada a suports mòbils, la creació d’una nova pàgina d’entrada a l’aula digital i l’adaptació de l’opció d’escolta de continguts als dispositius mòbils.

Notícia completa a DiariUIB: La UIB fa més accessible i adaptat als dispositius mòbils el seu portal