Accions dutes a terme sobre l'accessibilitat web
dijous, 29/abril/2021
Durant els darrers mesos del 2020 i els primers del 2021 s'ha duit a terme una revisió en profunditat de l'accessibilitat del lloc web públic de la UIB.
Aquesta revisió ha estat motiva per dos aspectes:
- Complir la normativa actual sobre accessibilitat (Reial decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic)
- Canvi profund (aparença i estructuració de la informació) del lloc web públic de la UIB.
Com a resultat d'aquest procés, s'ha determinat que el lloc web és parcialment accessible, fet que es veu reflectit a la Declaració de Conformitat. Durant la revisió de l'accessibilitat s'han corregit errors puntuals i s'han recollit altres que tenen una problemàtica més complexa sobre els que se treballaran per trobar una solució adient.
També s'han redactat i enviat els informes de rendició de comptes que s'han de lliurar periòdicament, tal i com indica el RD, i són Informe sobre l'atenció de queixes i reclamacions i Informe de seguiment sobre la promoció, concienciació i formació. Els que s'han lliurat ara corresponen al període 2021-21 i l'organisme receptor és l'Observatori d'Accessibilitat Web.
Com a darrera acció a destacar, s'ha preparat un curs de formació on-line d'edició de continguts accessibles, que en breu estarà disponible pels editors dels diferents llocs webs amb imatge corporativa. L'objectiu és que tenguin els coneixements necessaris per editar els contiguts de manera que siguin el més accessibles possible.