Memòries acadèmiques

L'objectiu de l'Oficina Web és coordinar la publicació d’informació de la UIB a través del web institucional i altres tecnologies web, vetllar pel compliment de les normatives aplicables, tant legals com d’imatge institucional, i explorar nous entorns tecnològics dins l’àmbit de les tecnologies de la informació al web.

Les intervencions que ha fet durant l'any acadèmic 2012-2013 són:

Web públic

  • El nombre d'usuaris del gestor de continguts ha continuat creixent i ha pujat fins a tenir 125 llocs web i 178 editors del web públic amb imatge institucional als quals es dona suport.
  • S’han programat o millorat components per dotar-lo de noves funcionalitats.
  • Per altra banda, s'ha desenvolupat una metodologia d'avaluació de l'accessibilitat web amb l'objectiu de facilitar l'accés a la informació del web públic a qualssevol usuari i es va dur a terme una revisió i modificació del mateix d'acord amb la metodologia definida.
  • L'aplicació per generar i mostrar informació acadèmica d'estudis de grau, primer i segon cicle i postgrau automàticament a partir dels sistemes d'informació institucionals ha anat evolucionant amb la creació de noves funcionalitats i l'adaptació als canvis produïts a la informació.
  • S'ha millorat la integració de la informació de la Oficina de Suport a la Recerca dins de l'apartat de recerca. La informació es genera periòdicament per optimitzar l'accés i a més a més, els grups de recerca amb llocs web propis al gestor de continguts poden fer servir aquesta mateixa informació per no haver de mantenir-la manualment. S'ha treballat conjuntament amb la Oficina de Suport a la Recerca per integrar al mateix sistema els grups de recerca amb i sense lloc web a l'eina institucional.

Portal privat

S’ha posat en marxa una eina de portal que permet compartir informació entre grups de persones. La seva implementació es pot veure al Portal del personal de la UIB (https://portal.uib.cat/) que es va publicar el dia 14 de juny.

Aplicacions

  • Desenvolupament de una aplicació per millorar la gestió del directori telefònic. També s’ha millorat la interfície a la web que enllaça amb formularis de contacte les fitxes del PDI i s’ha creat una versió pel Portal privat del personal de la UIB que permet fer cerques per extensió i mostra l’adreça de correu electrònic.
  • Desenvolupament d'un mòdul per la publicació al web de les convocatòries i resultats de plaçes d'alumnes col·laboradors.
  • Afegit del currículum i els telèfons assignats a la fitxa del professor, a més a més de crear fitxes també pels investigadors i tècnics dels departaments.
  • Desenvolupament d'una aplicació per a la consulta de distribució d'aules per les proves d'accés a la universitat.
  • Posada en marxa de l'aplicació de consulta de cens per a 3 procesos electorals:
    • Eleccions de representants del grup C) (estudiants) al Claustre
    • Eleccions de representants dels estudiants al Consell d'Estudiants
    • Eleccions a Rector

Suport i formació

L’Oficina web ha realitzat la següent formació:

  • Pla de formació: GP2004501 Edició de llocs web amb imatge institucional
  • 2 sessions formatives sobre com fer pàgines accessibles dels llocs web amb imatge institucional de dues hores cada una dirigida als editors del web institucional.
  • Sessions formatives d’iniciació als usuaris editors (9 sessions de 2 hores i 18 assistents)

També s'ha donat suport als 178 usuaris editors mitjançant telèfon i correu electrònic.

Assistència a congressos

  • Liferay Symposium Spain 2012 per octubre a Madrid