Memòries acadèmiques
L'objectiu de l'Oficina Web és coordinar la publicació d’informació de la UIB a través del web institucional i altres tecnologies web, vetllar pel compliment de les normatives aplicables, tant legals com d’imatge institucional, i explorar nous entorns tecnològics dins l’àmbit de les tecnologies de la informació al web.
A continuació hi ha les intervencions que ha fet durant l'any acadèmic 2018-19.
Web públic
- El nombre d'usuaris del gestor de continguts ha continuat creixent, i actualment hi ha 214 llocs web publicats i 388 editors del web públic amb imatge institucional als quals es dona suport:
- Programació i millora de components per dotar-lo de noves funcionalitats i per donar un nou aspecte al web
- L'aplicació per generar i mostrar informació acadèmica d'estudis de grau, màster i doctorat automàticament a partir dels sistemes d'informació institucionals ha anat evolucionant amb la creació de noves funcionalitats i l'adaptació als canvis produïts a la informació.
- Cercador de personal docent, que permet fer consultes del professorat per nom, departament i/o estudis que imparteix.
Portal Privat
- Publicació del pla de formació del professorat a semblança del que ja es fa fer el curs passat amb el pla de formació del personal d’administració i serveis:
- Generació de tota la informació relacionada amb el pla de Formació que gestiona recursos humans a partir de l’aplicació de Recursos Humans
- Informació personalitzada dels cursos al qual el personal ha estat admès, n'és professor o està a llista d'espera
- Millores al pla de formació del personal d’administració i serveis
Aplicacions
- Migració de les aplicacions seguint l'arquitectura definida l'any acadèmic anterior.
- Formulari per consultar la borsa de treball per nom.
- Millores a l'aplicació de sol·licituds d'intercanvi per a alumnes estrangers
- Desenvolupament d'una aplicació per controlar informació d'estudis necessària per a les acreditacions: CV a les pàgines personals del professorat i les guies docents de les assignatures.
Suport i formació
- Sessions formatives d’iniciació als usuaris editors (15 hores repartides en 7 sessions a les quals s’ha donat formació a 46 editors).
- 3 sessions formatives de com el PDI pot configurar la seva pàgina personal
- Formació interna de com desenvolupar les aplicacions amb la nova arquitectura: 2 hores
- Suport als 388 usuaris editors mitjançant telèfon i correu electrònic
Edició web
- S'han atès 1250 correus de petició de canvis al contingut dels diferents llocs web institucionals.
Normativa
- Aplicació del Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre al web amb imatge institucional:
- Adaptació de la declaració de conformitat a la Directiva europea.
- Definició de les noves accions a dur a terme per aplicar completament el Reial Decret.
Assistència a congresso
- Liferay Symposium Spain 2018, al mes d’octubre a Madrid