Memòries acadèmiques
Fitxa descripció activitats Memòria acadèmica
Oficina Web de la Universitat
Resum
L'objectiu de l'Oficina Web és coordinar la publicació d’informació de la UIB a través del web institucional i altres tecnologies web, vetllar pel compliment de les normatives aplicables, tant legals com d’imatge institucional, i explorar nous entorns tecnològics dins l’àmbit de les tecnologies de la informació al web.
A continuació hi ha les intervencions que ha fet durant l'any acadèmic 2019-20.
Web públic
- Actualment hi ha 192 llocs web publicats i 435 editors del web públic amb imatge institucional als quals es dona suport
- Programació i millora de components per dotar-lo de noves funcionalitats i per donar un nou aspecte al web
- A la pàgina personal s'ha afegit informació sobre la ubicació del professor (despatx i edifici)
- Publicar llistats d'esdeveniments al web públic a partir de l'agenda UIB (en diferents formats depenent del lloc a on es mostren)
- Publicació de les agendes dels membres del consell de direcció
- Publicació al web informació de l'estructura dels Serveis administratius a partir dels sistemes d'informació (EOR)
- Publicació de la informació d’estudis
- S'està adaptant l'aplicació per generar i mostrar informació acadèmica d'estudis de grau, màster i doctorat automàticament a partir d’Acadèmic (SIGMA).
- Millores a la publicació de la informació d'estudis: nova informació als estudis de màster, grau i doctorat
- Canvis a la presentació de la informació dels estudis de Doctorat
- Transparència
- Llista de càrrecs unipersonals de departaments i centres
- Generar pàgines amb els indicadors dels estudis de grau i màster
Portal Privat
- Publicar llistats d'esdeveniments als diferents portals privats a partir de l'agenda UIB
- Creació del Portal de l’Estudiant com a punt d’entrada a Aula digital
- Adaptar el Portal del PDI per ser el punt d'entrada a Aula Digital
Aplicacions
- Migració de les aplicacions seguint la nova arquitectura
- Millores a l'aplicacio del SRI
- Aplicació per facilitar l'actualització i generació dels estudis
- Aplicació per fer control al personal que s'ha de fer la revisió mèdica
- Sistema per visualitzar informació del web públic a l'App mòbil de la UIB
Suport i formació
- Sessions formatives d’iniciació als usuaris editors (17 hores repartides en 13 sessions a les quals s’ha donat formació a 15 editors)
- Suport als 435 usuaris editors mitjançant telèfon i correu electrònic
Edició web
- S'han atès 521 incidències i 587 correus de petició de canvis al contingut dels diferents llocs web amb imatge institucional.
Normativa
- Aplicació del Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre al web amb imatge institucional:
- Creació de la URA la Unitat Responsable d'Accessibilitat, de la qual en formen part dos membres de l'Oficina juntament amb personal d'altres serveis
- Elaboració d’una guia per redactar documents accessibles
- Curs en línia de com crear pàgines web accessibles
Assistència a congressos
- Liferay Symposium Spain 2019, al mes d’octubre a Madrid
Enllaços pàgina web